08.30 | Έναρξη εγγραφών |
09.15-10.45 | Επιστημονικές ανακοινώσεις |
Νίκος Σαρίδης Διαχρονικές μεταβολές στις συναισθηματικές δυσκολίες και το ευ-ζην των εφήβων: αυξάνονται τα προβλήματα; |
|
Λάμπρος Ασημακόπουλος Γενετικές και Περιβαλλοντικές Επιδράσεις στην Αντίληψη Σώματος και την Δυσμορφοφοβία των Νέων |
|
Εβίτα Πέιου και Γιάννης Ρόκας Κάνοντας ειδικότητα στην Ελλάδα: Πανελλαδική Έρευνα για την Ιατρική Παιδεία και Εργασία |
|
Συμβουλευτική Ομάδα του Μαζί Για το Παιδί (Ε. Κουτσοπούλου, Ι. Οικονόμου, Ν. Γιώτας, Μ. Μεταξοπούλου) Οι πολυεπίπεδες δράσεις του Μαζί Για το Παιδί σε σχολεία, με οικογένειες, γονείς και νέους |
|
10.45-11.00 | Χαιρετισμοί
Χρήστος Σπ. Μπαρτσόκας Ειρήνη Αγαπηδάκη |
11.00-11.45 | ΔΙΑΛΕΞΗ 1 |
Tamsin Ford CBE, FMedSci, FRCPsych, PhD Professor of Child and Adolescent Psychiatry, Head of Department of Psychiatry University of Cambridge |
|
Μαθήματα από το Ηνωμένο Βασίλειο για την ψυχική υγεία: προσπαθώντας να χωρέσεις έναν ελέφαντα σε ένα κουτί Lessons from the UK about child mental health; trying to get a quart into a pint pot |
|
11.45-12.30 | ΔΙΑΛΕΞΗ 2 |
Νένη Περβανίδου, Καθηγήτρια Αναπτυξιακής & Συμπεριφορικής Παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ | |
Ο ρόλος των παιδιάτρων στην παιδική ψυχική υγεία | |
12.30-13.15 | ΔΙΑΛΕΞΗ 3 |
Μαρίνος Κυριακόπουλος Επίκουρος Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής, Ιατρική Σχολή Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων, Νοσοκομείο Maudsley, Λονδίνο, Επισκέπτης Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Ψυχιατρικής Παιδιών και Εφήβων, Institute of Psychiatry, Psychology and Neuroscience, King’s College London |
|
Κωνσταντίνος Κώτσης Επίκουρος Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων |
|
Ψυχική υγεία στην κοινότητα και στα σχολεία: βέλτιστες πρακτικές και τελευταία δεδομένα | |
13.15-14.00 | ΔΙΑΛΕΞΗ 4 |
Nίκος Στεφανής Καθηγητής Ψυχιατρικής Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Α’ Ψυχιατρική Κλινική, Αιγινήτειο Νοσοκομείο Αναπληρωτής Διευθυντής Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής (ΕΠΙΨΥ) |
|
Αλλαγή Πλεύσης: Η έλευση των νεοσύστατων μονάδων έγκαιρης παρέμβασης για την ψύχωση στη χώρα μας | |
14.00-15.00 | Ελαφρύ γεύμα |
15.00-15.45 | ΔΙΑΛΕΞΗ 5 |
Αργύρης Στριγγάρης MD, PhD, FRCPsych Καθηγητής Ψυχιατρικής Παιδιών και Εφήβων, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών & UCL Faculty of Brain Sciences, UCL Pro-Vice-Provost in Mental Health and Wellbeing, Επιστημονικός Διευθυντής του “Μαζί για το Παιδί“ |
|
Τι είναι ψυχική διαταραχή και ποια τα όρια του «φυσιολογικού»; Κριτική κατανόηση της διεθνούς αύξησης διαγνώσεων και θεραπειών στους νέους | |
15.45-16.30 | ΔΙΑΛΕΞΗ 6 |
Peter Fonagy OBE, FMedSci, FAcSS, FBA, PhD Head of the Division of Psychology and Language Sciences at UCL, Chief Executive of the Anna Freud National Centre for Children and Families, London |
|
Επιστημική Εμπιστοσύνη και γιατί τα σχολεία είναι ο φυσικός χώρος για προληπτικές παρεμβάσεις σε παιδιά και εφήβους Epistemic trust; or why schools are the natural home for preventative child psychiatry |
|
16.30-17.00 | Διάλειμμα καφέ |
17.00-17.45 | ΔΙΑΛΕΞΗ 7 |
Φρόσω Μόττη-Στεφανίδη Ομότιμη Καθηγήτρια Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Είναι τα παιδιά μεταναστών σε κίνδυνο για δυσκολίες προσαρμογής και προβλήματα ψυχικής υγείας; Ο ρόλος του επιπολιτισμού και του κοινωνικου πλαισίου | |
17.45-18.30 | ΔΙΑΛΕΞΗ 8 |
Κατερίνα Παπανικολάου Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής, Ιατρική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθύντρια της Πανεπιστημιακής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής στο ΓΝΠ «Η Αγία Σοφία» |
|
Καινοτόμες προσεγγίσεις στον αυτισμό | |
18.30-19.00 | ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ 8 |
Peter Fonagy, Tamsin Ford, Μαρίνος Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος Κώτσης, Φρόσω Μόττη-Στεφανίδη, Κατερίνα Παπανικολάου, Νένη Περβανίδου, Nίκος Στεφανής, Αργύρης Στριγγάρης | |
Σύνοψη και Εντυπώσεις από την Ημερίδα: Τι Πρέπει να Γίνει για την Ψυχική Υγεία των Νέων | |
19.00 | Λήξη Ημερίδας |